torsdag den 22. juli 2010

Held & uheld

Vi kender Walt Disneys figurer fra alverdens tingel-tangel, men især én kilde har været med til at markedsføre de forskellige universer gennem årene; nemlig Anders And & Co., som er udkommet fast hver uge siden starten af 50'erne.
Fra 1995 og ti år frem var jeg selv abonnent og fik bladet med posten hver onsdag - resten af ugens dage brugte jeg på lede efter gamle udgåede hæfter...


Det er blevet til en samling, som ikke er komplet, men også langt fra ukomplet! Bladene fra 1970 og frem er lagt i post-papkasser, som passer præcist i størrelsen til en hel årgang.

Ét af de faste elementer i Anders And & Co. er konkurrencerne, hvor man har kunnet vinde en masse sejt merchandise. Jeg har naturligvis indsendt svar & løsninger ofte, og såmænd også vundet to gange. Se bare mine diplomer:


Første gang var det en simpel opgave, men anden gang deltog jeg i en tegnekonkurrence i forbindelse med premieren på 'Dinosaurerne'.


Min vindertegning kom i Anders And & Co. nr. 17, 2001, og jeg var pavestolt.
Og hvad fik jeg så ud af mit held?


En Spice Girls-lommelygte...


... og en stor triceratops, som, når man hiver den i halen, åbner munden og gylper et ur op.
Ikke ligefrem sejt Disney-merchandise, men jeg har da gemt det alligevel for nostalgiens skyld. Til gengæld fik jeg tilsendt cowboykasketten med læderskygge og broderet logo, som ses på indlæggets første fotografi, fordi jeg skrev et brev og roste redaktørerne for et godt blad.

10 kommentarer:

morslille sagde ...

Hold da op en samling og sikke en orden!!!!
Du må jo sige til hvis der er noget du mangler
Hilsen Charlotte

Jesper Pedersen sagde ...

Jeg har altid været et pinligt ordensmenneske - men det har også været nødvendigt med alle de ting!
Du må jo sige til, hvis der er noget, du har;)

Hilsen Jesper

Anette Pedersen sagde ...

Sidder stadig på biblioteket og læser jeres skønne blogge !! Jeg husker alt det du skriver som var det igår. Jeg er stadig disneyskadet - kan ikke lade være med at kigge efter nye ting som i gamle dage. Det har nu været nogle gode og sjove år - TUSIND TAK !!
Glad for du får kigget alle dine ting igennem.
Knus mor

Karen Klarbæk sagde ...

Se det her, det forstår jeg mig på.
En mandlig blogger, og tilmed en samler. Ja, og så så jeg lige Mejses opfordring til at blive fast læser hos dig.
Det havde jeg gjort uden opfordring.
Jeg er selv samler, måske ikke af de samme ting som dig, men dog samler i stor stil.
Glæder mig til at følge med her.

Karen

Jesper Pedersen sagde ...

Tusind tak, Karen, du er hermed tilføjet til mine lister osse:)
Tillykke med fødselsdagen.

Venlig hilsen Jesper

KrudtuglensMor sagde ...

SKØNT med en mandlig blogger - velkommen til :) og så tilmed en århusianer mere ;)

Julia Hausfrau sagde ...

Hold da op, jeg er pænt imponeret over det sirlige system. Hvor i alverden er de opbevaret, de mange kasser der?

Jeg låner billedet, håber det er okay? Du kan se hvorfor, hvis du kigger forbi bloggen om lidt...

Forresten, så får Mejse skyen på søndag!!

Jesper Pedersen sagde ...

Tusind tak for de pæne ord, Julia... det er alt for galt, og den eneste grund til, det er det, er at det varmer, og lige i øjeblikket sidder jeg og sveder på en hot hot sommeraften!

Jeg har hele denne ande-samling stående på et værelse i mine forældres kæmpehus... men altså, nu ser disse kasser jo også ud af rigtigt meget på grund af vinklen... de fylder ikke mere end 1x1½ meter:)

Unknown sagde ...

Velkommen i hønsegården :o)

Så gøy å finne en mannlig blogger, og sjarmert av de fine ord din kjæreste skriver om deg ;o)
Jeg fant deg via "The vintage hausfrau".

Må smile, for jeg er også samler, men ikke med sådan en orden som deg må jeg innrømme. (Til stadig frustrasjon for min mor i min oppvekst.. :o))

Og jeg er nesten like ny som deg i bloggeverdenen ser jeg. Skikkelig gøy og jeg er visst blitt avhengig ;o)

Jeg følger deg og dine samlinger videre.
Ha det bra så lenge!

PUK sagde ...

Velkommen på bloggen!
Det er dejligt med en ny og anderledes blog - bliver spændende at se dine samlinger, loppefund mm. Kan lide dine billeder fra marked i Hvalpsund (of all places...).
KH Puk

Send en kommentar