torsdag den 29. juli 2010

Galaksesnak

Arthur & jeg var lige et smut nede i Folkekirkens Nødhjælp i Gammel Munkegade, hvor vi fandt dette sjove Darth Wader-hoved, som, når man lyner det op i siden, kan indeholde hele 12 cd'er. Jeg kom af med sølle fem kroner plus forplejning (måtte gå hen i kiosken og købe en tyrkisk kildevand for at veksle) og så var der oven købet to Oasis-albums oven i hatten... hjelmen...


De to engelske rockalbums er nu taget ud til fordel for noget mere relevant, men som jeg skriver dette, sidder jeg meget passende og hører et nummer om den absolutte energikilde i vores galakse, så tæt, tæt på; 'Burn Up the Sun' fra bandets sjette studiealbum.
Men det var vist også omtrent dét, brødrene fra Manchester havde at gøre med science-fiction-franchisen Star Wars.

Jeg ejer endnu ikke universets seks film-episoder, men indtil da kan min nye Darth Wader-skive-skjuler rumme følgende spinoffs:


Tegnefilmserierne 'Star Wars: Droids' & 'Star Wars: Ewoks' blev produceret i midten af firserne. Den ene serie følger robotterne R2-D2 & C-3PO, før de møder Luke Skywalker, og den anden skildrer ewokkernes eventyr på månen Endor.
Som alle andre saturday-morning-cartoons fra dén periode er de hyggelige at se - nok især for en barnlig fan af de populære bifigurer.
Disse dvd'er indeholder hver især sammenklippede udgaver af i alt otte episoder.


Ewokkerne fik også to live-action film produceret direkte til tv. 'Caravan of Courage: An Ewok Adventure' & 'Ewoks: The Battle for Endor' er hyggelige firser-fantasy-film for familiens yngste med masser af dværge i bjørnekostumer & stop-motion-monstre.
Jeg havde et VHS-bånd med filmene optaget fra fjernsynet, men det er blevet ædt for mange år siden - så da jeg så denne dobbelte dvd-udgave, måtte jeg bare eje den!


'Star Wars: Clone Wars' er en håndtegnet såkaldt mikroserie - hvert enkelt afsnit varer kun tre minutter. Den blev en stor succes, og dannede grundlag for den nye computeranimerede fortolkning af klonkrigenene både historie- & designmæssigt.

Afslutningsvis vil jeg blot delagtiggøre Jer i en opdagelse. I en fjern galakse langt, langt borte midt ude i ødemarken på ørkenplaneten Tatooine findes et lille bantha-tilbedende Dim-U-munkesamfund, som går under navnet: Oasis!

Ja, verden er lille:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar