tirsdag den 6. juli 2010

Gode figurer

Arthur & Mejse ligger stadig og snuer her klokken halv ti på min sidste barselsdag i denne omgang (godt der snart er 14 dages ferie). Jeg kan vist lige nå et indlæg mere...

I søndags havde vi besøg af sønnikes farmor & farfar, Momsemor og Mogens. Efter en lækker brunch smuttede vi omkring loppemarkedet på Ingerslevs Boulevard. Og hvilket loppemarked!
Se bare hvad jeg fandt i en kasse til 1 Kroner per styk:

Den ene af disse køer købte jeg forrige uge i Rodekassen i Nørre Allé. Figuren stammer selvfølgelig fra Matilde Kakaomælk-reklamerne fra midt halvfemserne; "Jamen, jeg ka' ka' jo ikke gøre for det - én for alle og to for ko!"
I søndags fandt jeg en magen til, og den købte jeg, så der er et sæt. Ganske vist var den dumme af køerne brunbroget og havde det ene horn til at vende nedad, men i mangel på bedre...


'Jungledyret Hugo' er, tæt forfulgt af 'Snøvsen' og 'Den Lille Havfrue', det tydeligste biografminde jeg har fra min tidlige barndom. Quist Møller senior & junior lavede første udgave af historien sammen i 1988, og den var jeg så heldig at finde for noget tid siden i Bogshoppen - også i Nørre Allé.
Nu kan den få lov til at komme op på tallerkenrækken sammen med Hugo-figuren, som jeg fandt i søndags.


Og denne lille snemand stammer naturligvis fra 'Bouli', som blev vist i Trolderiks julekalender på TV2, 1991. Jeg har aldrig set figurerne før, men jeg håber, håber, håber at finde flere, så vi kan lave et lille landskab til jul, mens vi synger temasangen:


Nå, nu kan jeg høre, de rører på sig derinde. Jeg må hellere sætte vand over til amme-te.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar