fredag den 13. januar 2012

Happy Jason Voorhees Day


Gu-gu-gu tsch-tsch-tsch og go'morgen!

Vi lægger året 2012 hårdt ud med at skrive 13. januar på en fredag. Jeg ved ikke, hvorfor denne dato oprindeligt er blevet så uheldig, men jeg ved, at siden 1980 har der været mindst 12 gode grunde til også at glæde sig over dagen.
I 1980 havde Sean Cunninghams klassiske independenthorrorslasher 'Friday the 13th' nemlig premiere, og den er siden blevet fulgt op af 11 mere eller mindre vellykkede efterfølgere, senest et udemærket reboot af hele franchisen i 2009.
På genrebloggen Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents, som jeg skriver anmeldelser og artikler til, har jeg været så heldig at få tildelt i dag som udgivelsesdato. Det har jeg naturligvis udnyttet til at skrive om mit yndlingskapitel i sagaen om Jason Voorhees; 'Friday the 13th Part 3: 3D', som i 1982 var banebrydende i sin brug af 3D-teknologien. 
Faktisk er menneskeheden i år velsignet (forbandet) med hele tre fredage den 13. - udover januar også i april og juli. Så tanken er, at jeg senere på året hiver endnu to kapitler frem - hvilke har jeg endnu ikke helt besluttet mig for.
Den sidste uge har jeg brugt på at gense det meste af franchisen sammen med Asger, og i aften slutter vi af med at se genindspilningen og måske spise nogle flotte Jason-kager pyntet med en stencil, Asger har lavet.

Min anmeldelse af 'Friday the 13th Part 3: 3D' kommer online klokken 19:00, men kig bare forbi Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents med det samme. Der er en masse gode anmeldelser af fede film indenfor horror, sci-fi, exploitation og b-filmgenren.

2 kommentarer:

Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents sagde ...

Anmeldelsen af 'Friday the 13th Part 3' udkommer faktisk allerede her kl.12:00 :)

Jesper Pedersen sagde ...

Wuhu :)

Send en kommentar