tirsdag den 17. januar 2012

En helvedes kal


Denne fantastiske Hellboy er netop flyttet fra figurtaskens mørke op i lyset ved siden af min iMac. Den djævelsk røde antihelts udseende er blevet fortolket på forskellige måder alt efter mediet - designet her stammer fra tegnefilmene i Hellboy Animated-serien. 
Figuren er forsynet med et antal utroligt velplacerede bevægelige led. Særligt brystkassen, som kan rykkes op og ned, alt efter om han skal være rank i ryggen eller foroverbøjet, giver meget karakter.

Jeg lader flytningen være en anledning til at vise min lille Hellboy-samling frem. Udover denne figur tæller samlingen en god stak af de eventyrligt stemningsfulde og ret uhyggelige tegneserier, inklusiv et par hæfter af den totalt syrede Hellboy Junior-serie; en 3-disc version af Guillermo del Toros første spillefilm fra 2004; tegnefilmene 'Blood & Iron' og 'Sword of Storms' med tilhørende tegneserier; samt et computerspil, 'Asylum Seeker', som jeg købte billigt i Blockbuster for noget tid siden. Jeg må indrømme, jeg endnu ikke har spillet det, men det ser sjovt ud...

Jeg mangler desværre Guillermo del Toros opfølger fra 2008; 'Hellboy II: The Golden Army'. Den kan ofte findes til 20 kroner i Blockbusters Byttebørs, men jeg vil gerne have en udgivelse lige så flot og omfattende som 3-disc-boksen af etteren.









2 kommentarer:

Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents sagde ...

Jeg savler lige nu og ligger i fosterstilling af misundelse...

Jesper Pedersen sagde ...

Mission accomplished!

Send en kommentar