mandag den 2. januar 2012

Årgangsketchup, så har man hørt det med


Heinz Limited Edition Tomato Ketchup First Harvest 2011!
Det er navnet på en crazyketchup, Heinz lancerede sidste år - altså 2011 - lavet på årets første tomathøst. En million flasker blev der produceret, hvoraf 300.000 er solgt i Norden. Eller, det er de så åbenbart ikke, for en betragtelig del af dem findes i vores lokale SuperBest på tilbud til en flad 10'er. Det er halv pris, selvom mht-datoen er sat til maj 2012.
Jeg bliver helt elektrisk, når jeg ser en rigtig Heinz-glasflaske, 330 mL, for dem finder man ikke mange steder i Danmark. For et par år siden tog jeg en med hjem fra en smuttur til Berlins KaDeWe-stormagasin (som i øvrigt sælger alt, hvad Heinz har i sortimentet) Jeg tømte indholdet i hotellets håndvask inden afrejse, for man må jo ikke have væsker med i sin flyhåndbagage.
Men er der forskel på en årgangsketchup og en ganske almindelig én? Umiddelbart er farven rødere og smagen sødere, og det er Heinz faktisk enige med mig i, kan jeg konstatere efter at have læst pressemeddelelsen.

Næstefter hjemmelavet ketchup er Heinz min yndling, og mon ikke vi får den tømt i aften, når vi får gæster på besøg til hotdogs? Så må jeg jo nok desværre bare ned i SuperBest og købe endnu en flaske!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar