torsdag den 6. oktober 2011

Nu glæder jeg mig til Tintin!


Siden Empire i december sidste år kunne offentliggøre de første, seje billeder fra den kommende Tintin-film, er der ikke rigtigt kommet noget frem, som har kunnet overbevise mig om, at denne filmatisering ville respektere Hergés forlæg, endsige være værd at bruge tid på overhovedet. Besynderligt egentlig, når man tænker på, at folkene bag er nogle af mine største idoler; Peter Jackson som producer, Edgar Wright som manuskriptforfatter og Steven Spielberg som instruktør - for slet ikke at tale om det flotte cast med blandt andre Simon Pegg og Nick Frost.

Men nu er der blevet udgivet en ny international trailer, som fuldstændigt tager pusten fra mig. Den bringer minder frem fra de bedste Indiana Jones-øjeblikke - og det er nu tydeligt, hvor flot motion capture-teknologien er udnyttet til at blande det realistiske udtryk med Hergés originale stil og streg.



Jeg håber lidt, at denne film bliver dubbet til dansk - naturligvis med Søren Sætter Lassen som Tintin og Kjeld Nørgaard som kaptajn Haddock, præcis som i den udmærkede tegnefilmsserie, som for tiden genudsendes (igen) på DR.
Jeg er ellers ikke tilhænger af det der "med dansk tale"-koncept, men det er mest fordi, det sjældent gøres ordentligt. Hér giver det mening, og det kan faktisk tilføre den danske version noget ekstra, at man bruger de stemmer, som i forvejen er kendt fra tegnefilmen. Som det for eksempel blev gjort i Scooby-Doo-filmene for et par år siden. 


I det nye nummer af Ekko findes i øvrigt en fin omtale af 'The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn' skrevet af Jakob Stegelmann fra Troldspejlet. Her giver han også et overblik over alle Tintin-tegneserierne og anmelder dem i få sætninger og stjerner. 

1 kommentar:

Pernille sagde ...

Årh jeg glæder mig bare så meget til at se den! :D

Send en kommentar