torsdag den 25. august 2011

Turen går snart til Frankrig


Et par af mine klassekammerater fra Gastro Trekker har bedt mig tage en håndfuld dvd'er med i håndbagagen, da der er mulighed for at se film i bussen på vej til Frankrig. Da de fleste af mine medrejsende er unge mennesker på 16-18 år, lader jeg den allerfineste kultur og de franske dramaer blive hjemme. I stedet har jeg kigget samlingen igennem og fundet frem til 11 titler, som jeg i hvert fald synes er "total grineren".

De fleste ('Hot Fuzz', 'A Clockwork Orange', 'Bronson', 'Donnie Darko', 'Burn After Reading', 'Evil Dead 2', 'Kung Pow') opretholder en eller anden form for kvalitetsniveau, samtidig med at de er fulde af pjat og splat.
De sidste ('Maximum Overdrive', 'Death Race 2000', 'European Vacation'),  er film, som jeg sikkert ville have forbandet ad helvede til, hvis jeg havde haft filmsmag, da de blev lavet - men nu kan jeg se dem med en ironisk distance og nyde dem som bare fanden.
Og så har jeg også taget 'Vacancy' med... den husker jeg som ret spændende på den mainstreamagtige måde.

Skulle du have lyst til at se den enkelte films trailer, skal du blot trykke på plakaten.

    

    

    

  

2 kommentarer:

MikkelBN sagde ...

Hej Jesper.
fed blog og fedt udvalg af film.
det skal nok blive en god tur :)
- Mikkel

Julia Hausfrau sagde ...

Rigtig god tur!

Send en kommentar