fredag den 5. august 2011

Poppers pingviner


Tidligere på dagen fandt jeg en fantastisk flot børnebog i Genbrugsland her i Viborg; forlægget bag Jim Carreys seneste film, 'Poppers pingviner', i en gennemillustreret dansk udgave fra 50'erne. 

Indtil jeg læste anmeldernes kritik af filmatiseringen anede jeg faktisk ikke, den var baseret på en bog. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal tænke om filmen, som har fået langt flottere omtale, end jeg havde ventet baseret på den pinlige trailer - men én ting ved jeg; jeg elsker bogen og glæder mig helt vildt til at læse den engang sammen med Arthur!




2 kommentarer:

Julia Hausfrau sagde ...

Den ser vildt fin ud. Elsker de der gamle, ofte ret finurlige, bøger. God læsning!

Jesper Pedersen sagde ...

Tak:)
Er osse helt vild med bøger som denne! 'Poppers Pingviner' passer lige ind mellem de gamle Paddington-bøger, de to forskellige udgaver af 'Dr. Doolittle' og selvfølgelig Noddy-bøgerne:)

Send en kommentar