tirsdag den 16. august 2011

At samle Duplo


Vi har endnu ikke så meget Duplo, men dog lige nok til det er sjovt at vende kassen og få klodserne i hovedet. 


Vi opbevarer klodserne i en kasse og en kaninrygsæk, Mejse husker fra sin barndom. Dem vi har nu er loppefund men i perfekt stand - farverne står stærke og smukke som fra ny.



Vi købte en Duplo-basispakke for et års tid siden, mens de var på tilbud i Netto. Jeg er ret vild med de nye klodser, som jeg tror har fået et mere strømlinet design og større variation i farverne. Især de orange er jeg helt vild med... de minder mig om Star Wars!


I fremtiden bliver Duplo-samlingen udvidet, for jeg ved mine forældre har købt en æske til Arthurs julegave - en zoologisk have så vidt jeg husker. Vi har allerede lidt dyr, men dem kan man aldrig få nok af.


Det var også mine forældre, som fandt dette bjerg med kæmpeedderkop og spind. Så vidt jeg ved er der ikke lavet Duplo-udgaver af hverken 'Ringenes Herre' eller 'Harry Potter', som der er med Lego. Så hvad den hører til, ved jeg ikke, men superflot er den... og lidt uhyggelig.

4 kommentarer:

Malene sagde ...

Der blev for en del år siden (10 måske) lavet noget Duplo med små skovfolk. Jeg mener det hed Little Forest Friends. Jeg er ret sikker på det er den serie edderkoppen hører til.

Kh. Malene

Malene sagde ...

Se lige her hvad jeg fandt på en hurtig tur med min ven Google:
http://www.dba.dk/lego-duplo-i-serien-little/id-76646704/

Jesper Pedersen sagde ...

SEJT! Tak for hjælpen, Malene:)

Malene sagde ...

Det var da så lidt. Rart at det denne gang var mig der kunne hjælpe dig.

Send en kommentar