torsdag den 9. december 2010

Hvordan klarer vi pynten

Sidste år talte en højgravid Mejse & jeg om, hvordan vi kunne tænke os at fejre vores julemåned.


Vi blev hurtigt enige om, at december starter den 1., så først her findes den store kasse frem.
Vores julepynt tager primært udgangspunkt i naturen & dyreriget ved vintertide. Et godt eksempel er dette års adventskrans, som Mejse har kreeret.


Den er jeg helt vild med!

Vi har hverken nisselandskab eller krybbespil - i stedet får alle vores fine figurer & ting, som vi holder så meget af, i dén grad at mærke, det er jul.
Se bare vores træmodeller, som er blevet forsynet med englevinger & glorie.


Penslen limede jeg på i sommers, så jeg kunne lave nogle seje Street Fighter-positurer med dem.
Senere fik de også øjne.

Her til aften fandt jeg så Mejse grinende inde i stuen i færd med at påklistre fjer på deres ryg og binde ståltråd om panden på dem.
Jeg kom med det samme til at tænke på Paul Bettany som ærkeenglen Michael i sidste års 'Legion' af Scott Stewart.




Stewart & Bettany samarbejder i øvrigt næste år om filmen 'Priest', som tilsyneladende bliver endnu en actionfilm med religiøse undertoner.




Den katolsk opdragede Paul Bettany spillede i øvrigt munken Silas i 'Da Vinci Code', og du kan læse meget mere om vores julepynt på Blåmejsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar