torsdag den 2. december 2010

Nedtælling med Ekko

Udovers juleMejsens herlige decemberpakker til far & søn og dén skrabekalender, jeg har fået af min søde mor tæller jeg ned til juleaften på endnu en måde - via Filmmagasinet Ekkos hjemmeside.

I år har Ekko ændret på dét, der ellers lige nåede at blive en tradition i 2008 & 2009, hvor de lod 24 danske filmpersonligheder udvælge hvert sit yndlingsklip fra YouTube - gerne ét der emmede lidt af jul.
Det nye koncept består af 24 nyproducerede miniinterviews med anekdoter fra branchefolk, optaget af et hold elever fra Den Danske Filmskoles dokumentarlinje, og det lover rigtig godt indtil videre.

Videoen på denne 2. december er med Rasmus Heide...



... han instruerede publikumssucceserne 'Blå mænd' & 'Julefrokosten' - begge skrevet af Mick Øgendahl. Til februar kommer deres tredje spillefilm, som Rasmus Heide også taler om i klippet; nemlig 'Alle for én'

Jeg har trodsigt undgået Rasmus Heides første to film, men er faktisk forbløffet over, hvor godt han fortæller og efter klippet kan jeg ikke andet end glæde mig til at se Rutger Hauer på slap line i 'Alle for én'.
Måske skal jeg oven i købet se forgængerne også...

Indtil da kan jeg jo gense en anden halvdum, dansk komedie med engelsktalende islæt, som allerede ér i dvd-samlingen: 'Walter & Carlo i Amerika' fra 1989, hvori hollywoodstjernen Tony Curtis medvirker.
Her får I traileren - komplet med dramatisk amerikansk voice-over & saturday morning cartoon-inspireret intro:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar