torsdag den 22. september 2011

Fødselsdagsgaver


Jeg har slet ikke fået vist Jer de dejlige fødselsdagsgaver, jeg fik af Mejse og Arthur - bortset lige fra den fine kanelkurv, naturligvis.
Jeg fik en sej zombiewallsticker, som allerede har fået sin plads på væggen lige under, hvor mine rammer med Lego Minifigures skal hænge. Det er også ved den væg, min guitar står. God væg!
Jeg fik også et abonnement på Euroman - 8 numre - som jeg er vildt glad for. Når Mejse henter det nye BoligLiv, bliver jeg altid lidt misundelig, for jeg vil også gerne have et magasin at læse. Jeg har selvfølgelig filmtidsskriftet Ekko, men der kommer kun 4-5 om året, og så er det ikke så godt at slappe af til, for jeg bliver alt for ivrig. Euroman er lækkert og velskrevet.


Og så har jeg fået bogen bag 'Jumanji' og en vhs-film; 'Rejsen til Melonia'. Jeg fandt selv begge ting i genbrugsbutikken i Stoholm for noget tid siden, men den gamle kælling bag disken ville ikke give 50 øres nedslag, og jeg havde kun 9,50 i tegnebogen. Jeg var egentlig ret vild efter at få bogen og filmen, men jeg havde slet ikke løst til at handle med heksen, så jeg gik min vej. Mejse har siden været på besøg og købt 'Jumanji' og 'Rejsen til Melonia' og har forsikret mig om, at det var en sød ældre dame, der solgte dem.


Chris Van Allsburg skrev og illustrerede 'Jumanji' i 1981 - det er nogle vildt flotte tegninger, men de er også meget underlige. Perspektiverne er crazy, og fokus er lagt de mærkeligste steder. Jeg er vild med det!



Det var i øvrigt også Chris Van Allsburg, der skrev 'Zathura' og 'The Polar Express' - de er hermed på ønskelisten til næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar