torsdag den 3. november 2011

Mere Paddington og Narnia


Så er der allerede kommet nyt læsestof til Paddington- og Narnia-samlingen, som jeg skrev om for blot et par uger siden. Begge samlinger befinder sig lige nu på det et spændende stadie mellem påbegyndt og kompletteret - et stadie, som jeg er begyndt at sætte mere og mere pris på. Førhen ville jeg have søgt nettet tyndt for at få samlingerne komplette, men nu tror jeg bare, jeg vil nyde spændingen og se, om de manglende bøger ikke skulle dukke op af sig selv.

Michael Bonds fjerde bog om den forældreløse bjørn Paddington, denne gang 'i Udlandet', fandt jeg såmænd her i Viborg i den herlige Kjærs Boghandel & Antikvariat, som altid er et besøg værd. Den er fyldt med både nyt og gammelt, som for det meste sælges for en slik - selv nye udgivelse er ofte billigere end andre steder. 'Paddington i Udlandet' fandt jeg til by-night, hvor der var 50% på alt i butikken.
C. S. Lewis første Narnia-bog 'Troldmandens nevø' fandt jeg i efterårsferien, i en genbrugsbutik i Hjørring. Den er lidt anderledes end 'Prins Caspian', som jeg fandt på papfabrikken, fordi den er paperback og i øvrigt udgivet på et andet forlag - men det flotte omslag og illustrationerne er i samme stil, og den dygtige oversætter Niels Søndergård, er også den samme.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar