onsdag den 29. juni 2011

Onde mand fra Zentropa

For nyligt lancerede Zentropa, som det første produktionsselskab nogensinde, sin egen on demand-tjeneste.  


www.zentropaondemand.dk kan man således købe sig til alle produktioner fra Zentropa. Prisen er 10 eller 29-39 kroner for henholdsvis tv-serieepisoder og spillefilm.
Der er mange, mange interessante titler - blandt andet en del som aldrig har været udgivet på video. 

Umiddelbart er toptitlen for mig dogmeinstruktørernes fremsynede milleniumeksperiment 'D Dag'. 


"Omkring årsskiftet 1999/2000 gennemførte Søren Kragh-Jacobsen, Kristian Levring, Thomas Vinterberg og Lars von Trier et eksperiment med en hidtil uset form for interaktivt tv: Fra et kontrolrum styrede de fire Dogme 95 brødre via monitorer og radiotransmission fire hold skuespillere igennem et fælles drama, der udfoldede sig nytårsaften i 'real time', og med det festklædte og fyrværkerioplyste København som levende kulisse.
Dagen efter, 1. januar 2000, blev de uredigerede forløb udsendt parallelt på landets fire største tv-kanaler, således at seerne med fjernbetjeneren i hånden selv kunne zappe sig frem til deres egne individuelle klipninger af materialet.
Nærværende film er instruktørkollektivets eget bud på en version af historien, der udfolder sig i et spændingsfelt mellem kontrol og kaos."

Jeg kan tydeligt huske, at jeg zappede mellem DR1 og TV2 og ærgrede mig meget over, at vi ikke havde DR2 og TV3, så jeg kunne få alle handlingsforløb med. Det kan der nu rådes bod på. 

Tak til Zentropas ondemand!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar