søndag den 26. juni 2011

Personalegode

Det absolut værste ved at bo på 1. sal midt i centrum er manglen på køkkenhave. 
På Thors Mølle i torsdags talte jeg med en kok - ham, som laver gamle støvsugere om til lamper - som netop har anlagt 150 (hundrede-F☠ϟ☹#ING-halvtreds!) kvadratmeter køkkenhave på sit nedlagte landbrug.

Men heldigvis har et par af pædagogerne i vuggestuen, hvor jeg arbejder, plantet et par kasser med persille, purløg og radiser. Og der kan vel ikke ske noget ved, at jeg tager et par stilke i ny og næ, vel?


Det gjorde jeg i hvert fald i går, lørdag. For nye kartofler er nu engang bedst med lidt friske krydderurter drysset henover. 
Jeg fandt en nem opskrift på en svampe/timiansauce, som oven i købet smagte helt fantastisk...


... til dette lækre stykke kød.


Jeg har efterhånden forstået vigtigheden af at lade kødet trække efter stegning - det bliver vildt lækkert og saftigt. 
Vi spiser ikke meget kød herhjemme, men vegetar, det bliver jeg sgu aldrig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar