torsdag den 16. juni 2011

Hed de 'pegepinde'?

Kan I huske dengang, man fik disse figurer med, når man købte en bestemt slags is fra Premier Is?






Jeg havde egentlig glemt det, men kom pludselig i tanker om det igen, da jeg fandt figurerne på et loppemarked. 
Der står under bunden, at de er fra 1991, og det passer fint sammen med mine erindringer om, at jeg har leget med dem i børnehaveklassen.
Der var fire forskellige figurer, hvoraf vi desværre kun har tre; forbryderen, vampyren og den gale professor. Var den sidste mon et spøgelse eller en varulv? Jeg kan ikke huske det.
Jeg mener, forbryderens is hed "brækjern" og vampyrens; 'hugtænder'. Men professorens kan jeg ikke huske. 
Måske er han i virkeligheden en lærer, og så hed isen 'pegepinde'?!

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg har lige fundet to af disse figur på marked i dag, to du ikke har. Er i hvertfald sikker på at det er dem.

Unknown sagde ...

1 du ikke har, det var det jeg ville skrive. Har sat billede ind af ham - ved ikke rigtig hvad han er for en.

Jesper Pedersen sagde ...

For søren, Natanja! Et øjeblik, jeg kommer lige over til dig.

Send en kommentar