søndag den 19. september 2010

Leth anretning

Efter en ni timer lang tur på Møllen i går aftes, vågnede jeg for en halv time siden til morgenkaffe, rundstykke & søndagsavis.


Mejse & jeg lever ellers i lykkelig uvidenhed fra alt, hvad der hedder nyheder - for eksempel er der gået to uger, før vi overhovedet har hørt noget om den vistnok meget omtalte bombemand.
Men i dagens udgave af Århus Stiftstidende er der et fint lille interview med Jørgen Leth om blandt andet hans nye titel som samtalemusiker.
Sammen med Frithjof Toksvig & Mikael Simpson har han udgivet to cd'er under kunstnernavnet Vi sidder bare her.

Jeg fik nummer to, 'Ikke euforisk', i fødselsdagsgave af knægten, og den er sammen med første plade, som jeg fik sidste år, skyld i at vi slet ikke nåede at høre de tyve jazz cd'er, som jeg med stort besvær fik lånt mig til på Hovedbiblioteket inden sommerhusturen.

Jeg er vild med at høre Jørgen Leth fortælle - til de, der endnu ikke har læst hans selvbiografier, kan jeg varmt anbefale lydbogen. Simpsons & Toksvigs musik er lækkert afslappende, og faktisk følger der en instrumental-cd med i hver af udgivelserne.

Vi sidder bare her spiller eneste koncert udenfor København på mandag i Musikhusets Store Sal - og der er stadig ledige billetter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar