tirsdag den 23. november 2010

Skæg med skæg

Jeg er begyndt at bruge de videotjenester, som er tilgængelige på Danmarks Radios hjemmeside; den nostalgiske Bonanza & det aktuelle DR NU.

På sidstnævnte side fandt jeg for nylig et afsnit af programmet 'Mig og mit skæg', som handlede om ét af mine store idoler, multikunstneren Mikkel Lomborg.


Han er måske bedre kendt som selveste hr. Skæg fra børneprogrammerne 'Skæg med tal' & 'Skæg med bogstaver'.


Mikkel Lomborg har hurtigt, men sikkert indtaget en førsteplads på min lange liste af forbilleder. Ikke alene er han utrolig dygtig, til det han laver - han har også energi, charme & humør udover alle grænser.
Og så har han et sejt skæg!
Jeg lader næsten altid skægget gro et par uger, når jeg har barberet mig - så er der lidt at lege med. Men jeg ville aldrig have tålmodigheden til at lave et ægte cykelstyroverskæg, ligesom Mikkel Lomborg har.

Jeg kommer til at skrive mere om Mikkel Lomborg inden længe, men indtil da kan jeg anbefale dig at se 'Mig og mit skæg' om ham & hans skæg her - eller i det mindste se programmets flotte intro:





Den smukke titelmelodi, 'Beard Song' - skrevet af Sophie Madeleine, får I altså også lige i sin fulde version:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar