tirsdag den 30. november 2010

Djøf-djøf

Nede i Friskoparkens kælder hænger postkasserne på række.

Der ligger næsten altid ét eller andet på betongulvet eller oven på postkasserne; reklamer, iturevne konvolutter, ugeaviser. Kort sagt, affald!
Ind imellem kan man dog også være så heldig at finde noget ret interessant læsning. Det har jeg måske i aften.

Jeg fandt nemlig et uåbnet eksemplar af djøfbladet inklusiv tillægget DJØF Studerende. Jeg har tit spekuleret på, hvad djøf egentlig var - men aldrig fået det undersøgt ordentligt. Jeg har på fornemmelsen, det er noget med politik & fagforening og noget farligt venstre- eller høreorienteret af slagsen, men nu vil jeg prøve at finde ud af det.
Og hvilket bedre sted at starte end med nyeste nummer af djøfs eget medlemsblad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar