tirsdag den 16. november 2010

Fezen!

I søndags var Ørkenens Sønner på cafébesøg.
Eller rettere Café Hack-besøg.

Jeg podcastede programmet i går aftes, udelukkende på grund af kvartettens medvirken, så er det sagt. Ikke fordi jeg har noget imod det, men jeg tilhører vist bare ikke målgruppen.
Endnu.
Lad mig sige det sådan: selvom Café Hack bliver sendt søndag formiddag, er det ikke ligefrem tømmermandsradio!

De afslørede i interviewet, at de nu udgiver deres fem showoptagelser i en boks med tilhørende cd'er. Det er en fantastisk nyhed, som jeg har set frem til lige siden 'En Sang fra de Varme Lande' blev udgivet for to år siden.
Har den så været ventetiden værd? Både nej & ja:
Nej, fordi boksen ikke er særligt imponerende. Ret beset er det bare de dvd'er, der har været på markedet i mange år, som er blevet samlet under den lidt bigamistiske/bunkepulagtige titel: Fem-i-Én.


Forhåbentligt! betyder det, at der skal sælges ud af de gamle skiver, fordi der til foråret 2012 kommer en endnu flottere boks i forbindelse med udgivelsen af 'Varm Luft i Canal Grande'.

Ja, det har været ventiden værd, fordi jeg har brugt den fornuftigt...


For halvandet års tid siden betrak jeg en æske med postkasserødt filt, satte en Panduro-kvast i toppen & klistrede et logo på forsiden - og sådan lavede jeg min egen fez-lignende Ørkenens Sønner-boks, som jeg nu er mere glad for end nogensinde.


Logoet & farven skiller sig ud fra de Bordeaux-røde fezer, Ørkenens Sønner bruger i dag, men referer i stedet til den oprindelige fez, som blev brugt i deres allerførste optrædender, og som Ole Ousen (Oraklet) bar indtil 'Et Skud i Tågen' fra 2004.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar