tirsdag den 26. oktober 2010

Chai, fra mig til dig

Chaisiruppen, jeg skulle have lavet til Mejse i går aftes blev droppet til fordel for den ekstra blodige version af Romeros 'Dawn of the Dead' - som jeg faldt i søvn til, allerede før de nåede indkøbscentret.
Til gengæld var jeg så frisk som en rigtig, rigtig frisk havørn, da Arthur, det Levende Vækkeur pludrede løs klokken 6:00 i morges. Jeg gav mig straks til at riste krydderier & koge muscovadovand.

Jeg er ret dårlig til at få taget blogbilleder undervejs, når jeg laver den slags, men i morges huskede jeg kameraet!
Desværre var batteriet fladt, så i stedet lader jeg Theresa Maria Jessing (fru Bonderøv) illustrere - det er jo ret beset også hende, jeg har hugget opskriften fra.
Følgende video har jeg hacket mig til på Samvirke. Der findes også en ren tekstversion... her.



5 kommentarer:

GOWRY sagde ...

Åh, hvor er den fantastisk, Jesper! Smager forrygende!!!

Jesper Pedersen sagde ...

Tusind tak, Gowry... jeg er glad for, I kan bruge den:)

Belinda sagde ...

Det må prøves - tak for opskriften og idéen!

Mille sagde ...

Uhmm det ser lækkert ud.
Nogle der ved hvordan det reagerer i sojamælk, mandelmælk og rismælk???

Jesper Pedersen sagde ...

Jeg kunne forestille mig, det ville smage ganske udemærket i andre mælke end ko. Personligt foretrækker jeg, at mælken i min chai eller espresso ikke er tyndere end letmælk, men jeg er ved, at mange caféer tilbyder soyamælk... så hvorfor ikke også de to andre.

Send en kommentar