lørdag den 21. august 2010

De store sorte støvler

De bringer altid noget godt med sig! I går aftes var det for eksempel - udover Hans Lange & hans lange krop - 3,5 kilo friske blåmuslinger.

Vi er i den heldige situation, at Hans Lange elsker at lave mad men kun har et tekøkken med to kogeplader & ingen ovn. I stedet indtager han med jævnere & jævnere mellemrum vores faciliteter i Friskoparken og kreerer måltider til den store guldmedalje & et maximum af kokkehuer.
Det ka' vi godt li'!

Eneste krav fra Hans Langside er, at han ikke rører opvasken, så jeg skyller lidt af efterhånden og hjælper ellers til, hvor jeg kan. En lille øl. En god snak. Skøn måde at tilbringe aftenen på!


Som regel nyder vi en passende flaske vin, som Hans Lange selv har medbragt; i dette tilfælde en lækker Riesling. Da det var fredag i går, blev det til et par flasker mere, blandt andet en Chardonnay fra Gallo, som jeg købte et par flasker af på tilbud i Salling, da Hans Lange for en god måned siden lærte mig at lave hollandaisesauce. Hvidvinen var kølet godt ned, og den smagte fremragende!
Desuden købte jeg i går eftermiddags sherry, som Hans Lange elsker, og tilmed en flaske, jeg har haft kig på længe.

Proppen er udstyret med en lille hængelås & to små nøgler lidt a la dagbog. Jeg har givet Hans Lange den ene nøgle og selv beholdt den anden.

Hov, nu må jeg ikke glemme desserten.
Jeg nåede lige at smække en sur, sur, sur citronsorbet sammen, inden de store sorte støvler blev stillet på dørmåtten. Efter fem timer i fryseren med regelmæssig omrøring, var den perfekt - serveret med en lille sød skål friske bær & melon.

6 kommentarer:

Anette Pedersen sagde ...

Nej, hvor ser det lækkert ud... Kunne han ikke lægge vejen forbi Strandby ???

Julia Hausfrau sagde ...

Jeg har faktisk også et stort rummeligt køkken, ham der Hans Lange gerne må benytte sig af!

Hr. Lange sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Hr. Lange sagde ...

Min udsøgte fornøjelse, Jesper, som altid :) Er ret glad for den der hovedret-dessert-opdeling, som vi har gang i. Mere! Oftere!

Julia & Anette: Men er der højt til loftet, vil jeg bare gerne vide. Det skal også siges, at Jesper totalt undervurderer mængden af opvask, som jeg producerer igennem en aften. Fatter ikke at han gider. Elsker, at han gør det.

Edit pga. utålelig stavefejl. Kender I det?

Julia Hausfrau sagde ...

Her er der ihvertfald næsten 3 meter til loftet, sådan rent fysisk. Der er langt højere på andre planer :) -Og jeg har en opvaskemaskine, så alt den opvask kan bare komme an!

Hr. Lange sagde ...

Uhlala! Synes lige, at du skal konferere med Jesper og Mejse, om det ikke var en idé, at lave mad hos dig frem over. Godt ske, at de bor hyggeligt, men helt ærligt - opvaskemaskine! Tre meter til loftet! Hvad er der ikke at kunne lide? :p

Send en kommentar