søndag den 15. august 2010

Bladene rasler i Grønnegade

I dag, da jeg fik fri fra Thors Mølle, cyklede jeg direkte ind i Grønnegade, hvor Mejse & Arthur sad til fødselsdag hos Jesper Paakjær. Jeg ville gerne have nået at vaske lugten af bornholmsk rapsolie & sved væk, men det blev der ikke lige tid til.

Mens næsen måtte døjes, oplevede ørerne noget herligt omme i baggården bag Aldi, hvor arkitektens trøst strækker sig opad den flere meter høje murstensmur.

De flotte, stærke blade sagde en knirkende, prikkende, dryppende... ubestemmelig, men fantastisk lyd.
Det viste sig at være hundredevis af bittesmå, lysegrønne knopper, som i en lind strøm sprang fra blad til blad.

Enkelte endte sikkert i bladenes favn.

Mens andre landede pladask på de kolde fliser.
Kommer I forbi Grønnegade én af de nærmeste dage, så smut ind og hør bladene rasle.

Så kan I eventuelt også tage et kig på dette parkeringsskilt med blåhvaler på...

... og forklare mig, hvad der er meningen med det?!?

1 kommentar:

Hr. Lange sagde ...

Eh. Det har selvfølgelig med forplantning at gøre, men jeg tegner og fortæller lige næste gang vi ses :) Biologi-power, hooo!

Send en kommentar