tirsdag den 21. februar 2012

Ron Perlman som Udyret! Ron Perlman som Udyret!

Som skrevet den anden dag bliver et af Guillermo del Toros fremtidige projekter en nyfortolkning af eventyret om Skønheden og Udyret. Guillermo del Toro har efter min mening fokuseret alt for meget på producer-rollen siden 'Hellboy II: The Golden Army' (2008), hvor han har blandt andet været med på Dramworks' animationsfilm, et par horrorfilm samt andre projekter. 
Men snart vender han altså tilbage til instruktørstolen med et eventyr, som forhåbentligt bliver lige så mørkt, gotisk og fuldstændig fantastisk som mesterværket 'Pan's Labyrinth' (2006). I øjeblikket er Emma "Hermione" Watson i forhandlinger til rollen som Skønheden, mens der endnu ikke er offentliggjort noget om Udyret. 
Tillad mig at komme med et oplagt bud: Ron Perlman!


Fra 1987 til 1990 spillede Ron Perlman - måske som bekendt - med i en moderne fortolkning af eventyret med ham selv som 'the Beast' og Linda Hamilton som 'the Beauty'. Det er mange år siden, jeg rent faktisk har set noget af serien, men sammen med 'Star Trek: Next Generation' (1987-1994) er det noget af det tv, jeg erindrer bedst fra min tidlige barndom. 
Ron Perlman er mere eller mindre fast bestanddel i Guillermo del Toros film, naturligvis med Hellboy som glansrollen over dem alle. Derudover har han medvirket i 'Blade II' (2002) og til næste år har han en rolle i sci-fi-monsterfilmen 'Pacific Rim'. 
Det fantastiske ved Guillermo del Toro er, at han kan skabe smuk kunst af det mest platte udgangspunkt, og således beskriver han også på nuværende tidspunkt 'Pacific Rim' som "a beautiful poem to giant monsters". Den glæder jeg mig til at se! 

Og jeg glæder mig også til 'Beauty and the Beast', forhåbentligt med Ron Perlman i titelrollen.

2 kommentarer:

Malene sagde ...

Den overskrift minder mig om et afsnit i Beverly Hills, hvor Donna har drukket sig fuld til prom-festen.
Hendes eksamen er i fare og udenfor skolen står alle eleverne og råber taktfast i kor: Donna Martin Graduate! Donna Martin Graduate!
Kan du høre det for dig? :O)
Kh. Malene

Jesper Pedersen sagde ...

Du kan tro, jeg kan høre den. Har godt set det berygtede afsnit, og det var faktisk noget i den stil, jeg havde i tankerne, da jeg skrev titlen :)

Send en kommentar