tirsdag den 7. februar 2012

Pizzakagemand


Lettere inspireret af en række billeder fundet på Google, bagte jeg denne pizzakage i søndags, fordi Asger og jeg skulle se 'Teenage Mutant Ninja Turtles' (1990), som er den første live-action spillefilm om de muterede ninjapadder. 
De fleste pizzakager, som findes på nettet, har bunde af sandkage eller lignende, men min lillesøster gav mig idéen til at lave en vandbakkelse, som jo ligner en pizzabund næsten fuldstændigt. En rød glasur udgør tomatsaucen, mens osten er revet, hvid chokolade. Jeg var meget i tvivl om, hvordan jeg skulle lave fyldet, men jeg endte med selv at blande noget forskelligt slik (præcis 100 gram faktisk), som kunne ligne pepperoni, peberfrugt, oliven og selvfølgelig champignoner.


2 kommentarer:

AC sagde ...

Det er simpelthen genialt :-) Sig lige til næste gang du laver sådan en... nogen idéer til hvordan en med rejer og ananas kunne laves - af slik altså..? sukkertøret ananas ville nok ikke være en dum ingrediens på sådan én. Uhm.,..

Jesper Pedersen sagde ...

Tak for det, AC :)
Ja, tørret frugt kunne være et sundt alternativ, og ananasen er da helt perfekt! Umiddelbart ville jeg nok så smide nogle lakridsfisk på som ansjoser og så måske nogle skumsvampe... så er den lige i øjet :)

Man kunne også bestille en bøtte hjem af dem her: http://www.keepitsweet.co.uk/images/Shrimps.gif

Send en kommentar