lørdag den 2. april 2011

Barbarisk tidsfordriv

At være samlernørd kan være barbarisk! 
De seneste par dage har jeg brugt Arthurs lure på at se Arnold Schwarzeneggers Conan-film fra 80'erne. Jeg købte dem for noget tid siden, så jeg kunne være klar til de nye fortolkninger af universet der kommer her i 2011. 
Jeg vidste godt, der også var en tv-serie og lidt tegneseriehalløj, men en hurtig søgning på Wikipedia afslører, at jeg har lang vej endnu, før jeg er færdig med barbarens univers. 


Så nu har jeg netop bestilt denne bog på biblioteket:


En 1000 siders samling af Conan-historier, skrevet af hans skaber Robert E. Howard op igennem 30'erne. Jeg er ret spændt på at gå på opdagelse i dette eventyrlige univers, som dog forhåbentligt adskiller sig bare en lille smule fra Schwarzenegger-udgaven. 

Til august starter et reboot af Conan-filmene:



Og hen på efteråret kommer den danske animationsfilm 'Ronal Barbaren', som spoofer universet i en historie, hvor samtlige muskuløse barbarer fra en landsby bliver bortført af en ond fyrste og tilbage er kun slapsvansen Ronal:



Blandt filmens stemmer er den danske stuntmand Sven-Ole Thorsen, som har medvirket i massevis af Hollywoodproduktioner, blandt andet 'Conan the Barbarian', hvor han spillede Thorgrim...


... samt Gitte Nielsen, som spillede hovedrollen i spinoffen 'Ren Sonja', hvor Schwarzenegger også gentog rollen som Conan.


Bliver der tid til overs er der som altid masser af bøger og tegneserier. En tv-serie fra slutningen af 90'erne, som er kommet på dvd herhjemme.



Samt et par typiske saturday morning cartoons:



1 kommentar:

Helle sagde ...

conan med Arnold dem har jeg se ,jeg elsker den slags film og tak for tippet om en ny conan ham der spille conan Jason Momoa er super lækker ,han var med i Stargate: Atlantis ,som jeg også har se alle af ,jeg er stor fan af sci fi og eventyr film og serier :)

Send en kommentar