fredag den 15. april 2011

Tivoli er åben

Når det kommer til fyrværkeri, må min indre drengerøv give efter for tøsedrengen. Jeg kan ikke lide det. Mine nerver byder mig blive i sikkerhed indendøre - eller i hvert fald som minimum stå med ryggen godt op ad muren, når lunterne tændes.
Men ikke i går.
I går var Mejse og jeg nemlig i Tivoli, hvor jeg for første gang kunne nyde suset, gnisterne og braget:




At stå i Tivoli, hvor fyrværkerimesteren sørger for løjerne i sikker afstand på taget af koncertsalen, er unægteligt noget anderledes end nytårsaften, hvor små drenge i alle aldre læner sig ind over det ene kanonskrald efter det andet midt på åben gade. Og fulde, er de også. 

Men nu var der jo også noget at fejre i går. Ikke blot var det Tivolis åbningsdag, og de royale tvillingers dåbsdag - det var også i går, Ørkenens Sønner havde premiere på deres nyeste show; 'Varm luft i Canal Grande'.


Vi sad placeret på Glassalens 2. række lige midt for, og det var herligt! 
Anmelderne har taget godt imod det indtil videre med fem stjerner i Jyllandsposten og BT, og hele seks af slagsen i Ekstra Bladet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar