tirsdag den 1. februar 2011

Bare det var mig

Den gennemsnitlige amerikaner spiser 1500 peanutbutter & jam-sandwiches, inden han eller hun har bestået high school.
Jeg har kun ét at sige: Bare det var mig!

Jeg opdagede desværre jordnøddesmøren alt for sent. Det er først indenfor det seneste år, Mejse & jeg har købt et glas af Søstrene Grenes økologiske crunchy slags, men siden er det blevet til mange, mange.

Jeg tror, første gang jeg hørte om fænomenet var i Disney-serien Rap Sjak, i et afsnit hvor Andersines kæleleguan, Nuller, bliver offer for en gal videnskabsmands vanvittige eksperimenter. Med en maskine drevet af jordnøddesmør forvandler han Nuller til en blanding mellem Godzilla & King Kong.


Rip, Rap & Rup regner ud, at syltetøj må kunne vende transformationen. Og ganske rigtigt.





Jeg husker tydeligt replikken: "Syltetøj & jordnøddesmør er naturlige modsætninger. Hvilket er grunden til, det smager så utroligt godt sammen i en sandwich!"


'The Island of Not So Nice' ligger i øvrigt på YouTube - ligesom resten af seriens 38 afsnit.

2 kommentarer:

Anne Lotte sagde ...

Uhm, æælsker også peanutbutter & jelly sandwiches, selvom det tog mig over 14 dage at overvinde mine fordomme, og smage den, da jeg var derovre for 15 år siden.
Der er ikke mange af vores slags :-)

Jesper Pedersen sagde ...

Jordnøddesmør & syltetøj er bare en perfekt sammensætning af blødt & knasende, tørt & klistret, sødt & salt og alt muligt andet, som er godt.
Jeg er glad for at høre, Mejse & jeg ikke er de eneste fan af denne ultraenkle mundfuld:)

Send en kommentar