onsdag den 19. januar 2011

Mortal Kombat anno 2011

Forleden læste jeg på filmz.dk, at spilfranchisen Mortal Kombat bliver genoplivet med en ti episoders webserie baseret på denne flotte kortfilm fra sidste år.


'Mortal Kombat: Rebirth' genopfinder, som titlen antyder, universet og planter de til tider overnaturlige karakterer i en mere realistisk & dramatisk sammenhæng.
Til sammenligning er her en video med klip fra Paul W. S. Andersons Mortal Kombat-film fra 1995.


Udover at være faldet i søvn til denne første 'Mortal Kombat' et par gange, har jeg aldrig benyttet mig af nogle af franchisens mange tilbud. Der er ellers nok at komme efter!

Udover det originale computerspil & dets mange efterfølgere kom der samme år som Paul W. S. Andersons film en animeret prequel med titlen 'Mortal Kombat: The Journey Begins', og i 1996 kom tegnefilmsserien 'Mortal Kombat: Defenders of the Realm'. Derefter fulgte endnu en live-actionfilm, 'Mortal Kombat: Annihilation' samt en tv-serie, 'Mortal Kombat: Konquest'.
Så er der selvfølgelig tegneserier, spillekort og faktisk blev der også lavet et sceneshow med stuntmen & dansere, som sprang mimende rundt til technomusik, mens publikum kom med passende tilråb.

Jeg har fundet denne lille promovideo på YouTube:

De forskellige film & serier skal da nok tjekkes ud, men generelt synes jeg, universet er præget af lidt for hurtige & billige produktioner - typisk 90'er-franchise.
Jeg er dog spændt på at se, hvad den nye webserie kan byde på, og med tydelig inspiration fra Christopher Nolans Batman-film & ikke mindst 'Watchmen', tror jeg, der er noget at glæde sig til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar