tirsdag den 31. maj 2011

Røverkøb

Mejse og jeg har netop set en meget, meget sjov dansk heist film om tre århusianske småforbrydere, der drømmer om det perfekte kup. 
Ironisk nok var filmen et rent røverkøb fra Tigers efterhånden ret flotte 20 kronersmarked.


'Det Perfekte Kup' har et hav af velkendte gæsteskuespillere på rollelisten, men jeg købte filmen på grund af de tre mere ukendte hovedrolleindehavere: Anders Brink Madsen, Henrik Vestergaard og Frederik Meldal Nørgaard.
For et par uger siden overværede Mejse og jeg nemlig en teaterforestilling med netop disse tre herrer. 'Lovens Vogtere' hed den, og den var desværre ikke særligt god. 


Men nu har de erfarne skuespillere fået endnu en chance... heldigvis. 'Det Perfekte Kup' var en uventet god og morsom oplevelse.

I filmens start ankommer Sonny, Patrick og Richael til en låst bankdør fem minutter over lukketid. Med nylonstrømpe over hovedet og en pistol i hånden forsøger Sonny at få bankdirektøren til at åbne: "Det er fem fucking minutter. I har ikke engang gjort kassen op endnu. Hvad nu hvis jeg var kunde - ville du så heller ikke lukke op? Fuck, hvor er det dårlig service, mand! Fucking regelrytter!"
Det synes jeg er sjovt!


Sonnys karakter spilles af Frederik Meldal Nørgaard, som i øvrigt er blevet landskendt for rollen som Stig Hvis-du-fortsætter-på-den-her-måde-så-har-vi-ikke-nogen-efterforskning Molbeck i TV2s 'Den Som Dræber'.

Og for at knytte en sidste ende på indlægget, vil jeg vedlægge den kortfilm, som 'Det Perfekte Kup' er baseret på. Den hedder slet og ret 'Kuppet' og er i dén grad værd at bruge 6:40 på!


2 kommentarer:

Anne Mie sagde ...

Fuck en nice kortfilm! Jeg er glad for at jeg brugte 6:40 på dette!

Jesper Pedersen sagde ...

Ja, ikke?! Tag og brug en tyver på spillefilmen, også:)

PS: Jeg får ikke reklamepenge fra Tiger... endnu;)

Send en kommentar